Wednesday, October 10, 2018

BBM3410/18 : Marah itu Sifat Syaitan 😈


Dedikasi aku tuju khas buat untuk orang yang pemarah "Orang yang kuat tu bukanlah orang yang selalu berperang dan menumpaskan orang lain. Tetapi orang yang mampu menahan dirinya ketika marah"....

Sejujurnya, sifat aku bukan seorang yang pemarah. Tidak kira apa situasi, mahupun dengan siapa sekalipun. Sifat yang lebih gemar berdiam lebih aku senangi. 

Terkadang, tertanya dari mana rasa marah itu hadir. Adakah kerana hanya untuk melepaskan keluhan dari bebanan yang dipikul. Adakah hanya kerana untuk memperlihatkan dirimu berkuasa. Entah lahhhhh . . . Tiada jawapan dari ku 

Aku tertarik dengan hadis yang menyatakan:
"Jika kamu sedang dalam amarah, maka duduklah dan bertenang, jika masih ada rasa marah itu maka baringlah seketika. Namu jika masih ada amarah dihati mu, maka bersujudlah kepada Tuhan mu. 

Tempias sifat amarah mu hanya membinasakan manusia disekeliling mu. Ketakutan dan ketakutan. 


Gambar sekadar hiasan 



No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : FACEBOOK Kuuuuuu. . . .

Semua media sosial kami sapu demi Prof tercinta :) niat Prof nak bagi kami popular la tuuuuu. D Demi Prof,  saya aktifkan Facebook ya...