Wednesday, October 10, 2018

BBM3410/18 : Erti Sabar

Sengaja. Diri ini ingin menyentuh soal sabar. Semua orang boleh kata 'Sabar...Sabar...Sabar',  tetapi hakikatnya tidah mampu dilakukan. Sebagai mahasiswa di univerti yang merupakan salah satu universiti terbaik Malaysia,  kadang kala aku tidak rasa seperti berada dalam kelompok golongan intelektual kerana sikap segelintir mahasiswa di sini. Apa lahh sangat ujian yang kita lalui, perbelanjaan ditanggung (Ptptn), pengknapan disediakan, makan pakai cukup. Tetapi masih merungut itu dan ini. Apabila mereka mendenar orang merungut, pandai sangat 'Dia ni tak sabar laaa,  itu la,  ini laaaa'. Tapi bila kena batang hidung sendiri,  kau bukan merungut malah @#$%^&* dan macam-macam.

Saudara, renungkan.....

Allah uji bukan pada musibat yang diberikan sahaja. Kau carut itu ini, maknanya kau gagal dalam ujian yang Allah bagi tu. Belajar tarik nafas dalam-dalam. Fikir sebelum lepaskan kata-kata.

Kerana ada manusia disekeliling mu yang tak suka nak dengar perkataan-perkataan negatif tuuu. Fahamilahhhh ☹️


Gambar sekadar hiasan.


No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : FACEBOOK Kuuuuuu. . . .

Semua media sosial kami sapu demi Prof tercinta :) niat Prof nak bagi kami popular la tuuuuu. D Demi Prof,  saya aktifkan Facebook ya...