Wednesday, October 24, 2018

BBM3410/18 : Tiada tempat bertaut lagi

Masalah yang mengganggu aku buat masa sekarang ni ialah apa hala tuju aku dengan rakan yang lain Februari nanti. Baru minggu lepas, masa kelas minor. Ada pensyarah kami memaklumkan bahawa susahnya nak cari kerja sekarang. KPLI dan dimansuhkan. MyBrain juga dimansuhkan. Dari tingkatan enam lagi aku bercita-cita nak dapat gelaran 'Dr'. Aku usaha untuk itu sejak tujuh tahun dulu. Aku buat sehabis baik diperingkat STPM sehingakan aku jadi nombor satu dalam sekolah. Aku sambung usaha di peringkat Ijazah, aku usaha untuk memperoleh Anugerah Dekan setiap semester. Tapi, bila dah semester terakhir ni. Aku ibarat tinggal  lagi selangkah je nak masuk perancangan yang aku dah rancang selama ni. Musnah macam tu je 😥 Ya Allah tuhan je tahu. Dua minggu lepas aku masih semangat untuk itu, tapi bila terima makluman tu. Aku jadi taknampak jalan mana aku nak ambil lepas ni. Kenapa zaman aku semua ni nak berlaku. Tunggu 10 20 tahun depan takboleh ke 😞

2 comments:

  1. harus sambung belajar hingga dapat phd ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah Prof 💕 Doakan yang terbaik ye prof. Kalau saya menganggur, izinkan saya jadi bibik dirumah prof boleh ? Hehe

      Delete

BBM3410/18 : FACEBOOK Kuuuuuu. . . .

Semua media sosial kami sapu demi Prof tercinta :) niat Prof nak bagi kami popular la tuuuuu. D Demi Prof,  saya aktifkan Facebook ya...